Information med anledning av coronaviruset. Läs mer

Frågor och svar angående Svenska Teaterns

åtgärder med anledning av coronaviruset

 

Vi uppdaterar denna sida aktivt med ny information.

 

Vad betyder det att jag får en voucher?

Då en föreställning inhiberats och du haft en eller flera biljetter till föreställningen kan teatern flytta över värdet från biljetterna till en voucher. Du kan välja att antingen låta vouchern finnas kvar på teatern på ditt namn eller så kan vi skicka den till dig per e-post. Vouchern går att använda till vilken som helst föreställning på Svenska Teatern och är i kraft tom 31.5.2021. Teatern kan tyvärr inte överföra en eventuell betald serviceavgift till vouchern. Vouchern går inte att byta till en återbetalning.

Får jag kontakt med kundbetjäningen på teatern för tillfället?

Teaterns telefontjänst är öppen må-fr kl. 12-16 på numret 09 61 621 411 och 09 61 621 433. Biljettkassan är öppen 1-18.6 kl. 12-17.
 

Hur ska jag avboka min betalda pausserveringen?

Pausserveringen går att avboka per e-post: paus@cafesvenskis.fi
 

Vad händer med mitt säsongskort / abonnemang / presentkort som löper ut under perioden?

För presentkort som löper ut under tiden 1.3-30.6 är giltighetstiden förlängd tom 31.12.2020.

Beträffande säsongskort och abonnemang jobbar vi ännu på lösningar.

Giltighetstiden på lippu.fi:s presentkort som förfaller 12.3-31.5 har förlängts tom 31.7.2020. Gäller presentkort som tas emot i lippu.fi:s försäljningspunkter. 

För att förlänga giltighetstiden på ditt elektroniska lippu.fi presentkort till 31.7.2020, vänligen kontakta kundtjänsten på 0600 900 900. 
 

Kommer de inhiberade föreställningarna att återkomma på hösten?

De föreställningar som återkommer på repertoaren i höst är: Vi är bara mänskor, FORK, Chapter 1: The End, Diktatorn samt Tove Jansson - Visdiktaren. 

Vad gäller om jag köpt biljetter till någon av de inhiberade föreställningarna på faktura?

Om fakturan redan är betald behandlas biljetterna på samma sätt som alla andra, alltså ber vi dig fylla i blanketten med önskad åtgärd. Ifall du har en obetald faktura ber vi dig kontakta teatern. 

Hur gör jag med min bokning som går ut under den period ni är stängda?

Svenska Teatern förlänger tiden på alla bokningar och skickar en ny bokningsbekräftelse per e-post åt dem det gäller. Ifall vi inte har din e-postadress är vi i kontakt per telefon eller SMS

 

För att bättre förstå våra besökare samlar vi och våra samarbetspartners information om ditt besök med hjälp av cookies. 
Läs mer.

close