Uppdaterad 7.1 kl. 16.02

Frågor och svar angående Svenska Teaterns åtgärder med anledning av coronaviruset

Jag hade biljetter till en av de inhiberade föreställningarna 28.12.2021-31.1.2022, hur går jag tillväga? 

Alla kunder som haft biljetter till de inhiberade föreställningarna och som i samband med bokingen/köpet har uppgett sitt telefonnummer eller e-post, kontaktas gällande åtgärderna för biljetterna.

De kunder som hade köpt sina biljetter direkt via Lippupistes webbutik eller en servicepunkt ombeds att be om åtgärder via dem: Lippupiste lippujen palautus

De kunder som hade köpt biljetter via Svenska Teatern ska fylla i en blankett för biljettåtgärder här. Åtgärderna sköts så fort som möjligt, dock senast 31.5.2022, också av Lippupiste.

Ifall du endast hade en bokning, men inte löst ut biljetterna ännu, har din bokning annullerats automatiskt. Inga åtgärder krävs av dig. 

De kunder som vi inte har e-postadress till har fått SMS från oss med länk till den blankett som gäller för dem.

Jag fyllde i blanketten för biljettåtgärder men har inte hört något från er, vem kan hjälpa mig? 

Vår kundservice är tidvis belastad just nu. Efter att du har skickat in din åtgärdsförfrågan har du fått ett automatsvar av oss. Vi återkommer så fort vi hinner. I extremt brådskande ärenden, ring tfn 09-616 214 11 eller e-posta oss biljetter@svenskateatern.fi, så ser vi vad vi kan göra. Kom då ihåg att ha bokningsnumret tillgängligt. Ifall du inte har gjort bokningen ber vi vänligen att hen som gjort den är i kontakt med oss. 

Vad betyder det att jag får en voucher?

Då en föreställning inhiberats och du haft en eller flera biljetter till föreställningen kan teatern flytta över värdet från biljetterna till en voucher. Du kan välja att antingen låta vouchern finnas kvar på teatern på ditt namn eller så kan vi skicka den till dig per e-post. Vouchern går att använda på alla våra föreställningar och är i kraft i ett år. Teatern kan tyvärr inte överföra en eventuell betald serviceavgift till vouchern.

Jag har en voucher som går ut 31.5.2021 men det finns inget jag vill se. Får jag pengarna tillbaka? 

Voucherns giltighetstid har automatiskt förlängts till 31.12.2021. Föreställningen behöver inte äga rum inom året 2021.

Kontakta oss ifall du trots allt önskar återbetalning istället för en voucher. 

Mitt presentkort går snart ut, kan det förlängas?

Giltighetstiden för presentkort som är köpta under perioden 1.3.2019-30.11.2020 är automatiskt förlängda till 31.12.2021. Presentkortet fungerar som betalningsmedel så länge det är giltigt. Biljetterna som köps med presentkortet kan däremot gälla en föreställning som spelas efter att giltighetsdatumet passerat. Förlängningen gäller endast Svenska Teaterns egna presentkort. 

Kommer de inhiberade produktionerna att återkomma?

Ett drömspel återkommer inte på våren 2022.

Hur har ni ordnat med säkerhetsavstånd och handhygien? 

På teatern finns handdesinfektionsstationer på flera ställen. Vi uppmanar kunderna att hålla avstånd från andra kunder och personal. Ytorna i biljettkassan desinficeras flera gånger dagligen. Vid föreställning desinficerar våra publikvärdar alla räcken, ledstänger och dörrhandtag såväl innan föreställningen samt innan och efter pausen.   

Jag / mitt sällskap / grupp tillhör riskgrupp, kan vi annullera betalda biljetter? 

Det går bra. Ring oss på 09-6162 1411 eller eposta biljetter@svenskateatern.fi, kom ihåg att nämna bokningsnumret i samband med meddelandet. Ifall du vill flytta fram bokningen till ett senare tillfälle ber vi dig meddela datum, tid och önskad(e) sittplats(er). Observera dock att bytet måste ske senast på föreställningsdagen.  

Jag har inte en smarttelefon/eller printer men har fått en voucher/biljett elektroniskt, hur ska jag gå till väga? 

Kontakta oss så kan vi posta vouchern till dig eller så kan vi förvara vouchern i biljettkassan på teatern. Då behöver du bara komma ihåg att nämna den då du kommer för att lösa ut biljetterna. Observera att du endast kan lösa ut bokningar på teatern ifall du vill använda din voucher (Lippu.fi servicepunkter och R-kiosker tar inte emot vouchers).  

Har du elektroniska biljetter du inte kommer åt, kan vi skriva ut biljettkopior på teatern. Du får biljetterna i biljettkassan när du kommer till teatern, eller så kan vi posta dem till dig om det är åtminstone två veckor kvar till föreställningen. 

Det har skett så många förändringar i mina biljetter att jag inte längre vet när jag ska komma och lösa ut biljetterna / gå på föreställning. Var hittar jag rätt information? 

Ifall vi har din e-post har vi strävat efter att kommunicera via den (kom ihåg att också kolla skräpkorgen). I annat fall kan du kolla repertoarsidan för den pjäs du ska se. Ifall du inte hittar informationen du letar efter, kan du ringa, e-posta eller besöka oss, så hjälper vi till! 

Hur ska jag avboka min betalda pausservering? 

Pausserveringen går att avboka per e-post: paus@cafesvenskis.fi 

För att bättre förstå våra besökare samlar vi och våra samarbetspartners information om ditt besök med hjälp av cookies. 
Läs mer.

close