Frågor och svar angående Svenska Teaterns åtgärder med anledning av coronaviruset

Vi uppdaterar denna sida aktivt med ny information.

Svenska Teaterns säkerhetsåtgärder

 

Jag har biljetter till en av de inhiberade föreställningarna 23.11–13.12, hur går jag tillväga? 

Ifall du endast har reserverat biljetter till en av de inhiberade föreställningarna behöver du inte göra något alls, de reserverade biljetterna har avbokats automatiskt. Ifall du däremot har köpt biljetter till en av de inhiberade föreställningarna ber vi dig fylla i denna blankett med den åtgärd du önskar för biljetterna. Observera, att biljetter köpta via lippu.fi, R-kiosk eller Lippupistes servicepunkt återbetalas via denna länk

Kommer de inhiberade produktionerna att återkomma?

Alla alternativ tas i beaktande. Direkt då beslut fattas kommer vi ut med information ifall någon produktion återkommer till repertoaren. 

Hur ska jag avboka min betalda pausservering? 

Pausserveringen går att avboka per e-post: paus@cafesvenskis.fi 

Vad betyder det att jag får en voucher?

Då en föreställning inhiberats och du haft en eller flera biljetter till föreställningen kan teatern flytta över värdet från biljetterna till en voucher. Du kan välja att antingen låta vouchern finnas kvar på teatern på ditt namn eller så kan vi skicka den till dig per e-post. Vouchern går att använda till vilken som helst föreställning på Svenska Teatern och är i kraft tom 31.5.2021 (för föreställningarnas del som inhiberades på våren) och 31.12.2021 ifall dina biljetter avbokades från och med 23.11.2020. Teatern kan tyvärr inte överföra en eventuell betald serviceavgift till vouchern.

Hur har ni ordnat med säkerhetsavstånd och handhygien? 

På teatern finns handdesinfektionsstationer på flera ställen. Vi uppmanar kunderna att hålla avstånd (minst 1,5 m) från andra kunder och personal. Ytorna i biljettkassan desinficeras flera gånger dagligen. Vid föreställning desinficerar våra publikvärdar alla räcken, ledstänger och dörrhandtag såväl innan föreställningen samt innan och efter pausen.   

Jag / mitt sällskap / grupp tillhör riskgrupp, kan vi annullera betalda biljetter? 

Det går bra. Ring (tfn 09-616 214 11 må-lö kl. 12-18) eller eposta biljetter@svenskateatern.fi, kom ihåg att nämna bokningsnumret i samband med meddelandet. Ifall du vill flytta fram bokningen till ett senare tillfälle ber vi dig meddela datum, tid och önskad(e) sittplats(er). Observera dock att bytet måste ske senast på föreställningsdagen. 

Jag fyllde i blanketten för biljettåtgärder men har inte hört något från er, vem kan hjälpa mig? 

Ring (tfn 09-616 214 11 må-lö kl. 12-18) eller e-posta oss biljetter@svenskateatern.fi, så reder vi ut vad som har hänt. Kom då ihåg att ha bokningsnumret tillgängligt. Ifall du inte har gjort bokningen ber vi vänligen att hen som gjort den är i kontakt med oss.  

Beträffande åtgärder för inhiberingsperioden 23.11-13.12. återkommer vi till ditt önskemål så fort som möjligt. Vi tackar för tålamodet.

Jag har inte en smarttelefon/eller printer men har fått en voucher/biljett elektroniskt, hur ska jag gå till väga? 

Kontakta oss så kan vi posta vouchern till dig eller så kan vi förvara vouchern i kassan. Då behöver du komma ihåg att nämna den då du kommer för att lösa ut biljetterna. Observera att du endast kan lösa ut bokningar på teatern ifall du vill använda din voucher (Lippupistes servicepunkter och R-kiosker tar inte emot vouchers).  

Har du elektroniska biljetter du inte kommer åt, kan vi skriva ut biljettkopior på teatern. Du får biljetterna i biljettkassan när du kommer till teatern, eller så kan vi posta dem till dig om det är åtminstone två veckor kvar till föreställningen. 

Det har skett så många förändringar i mina biljetter att jag inte längre vet när jag ska komma och lösa ut biljetterna / gå på föreställning. Var hittar jag rätt information? 

Ifall vi har din e-post har vi strävat efter att kommunicera via den (kom ihåg att också kolla skräpkorgen), vi har bl.a. skickat ut nya bokningsbekräftelser. I annat fall kan du kolla repertoarsidan för den pjäs du ska se. Ifall du inte hittar informationen du letar efter, kan du ringa, e-posta eller besöka oss, så hjälper vi till! 

Jag har en voucher 31.5.2021 men det finns inget jag vill se. Får jag pengarna tillbaka? 

Föreställningen behöver inte äga rum inom våren 2021, du kan lika gärna vänta tills vi lanserat repertoaren för hösten 2021 och köpa biljetter till följande spelperiod, ifall du inte hittar något passande bland det som nu erbjuds. 

Kontakta oss ifall du trots allt önskar återbetalning istället för voucher. 

Mitt presentkorts giltighetstid går snart ut, får jag förlänga tiden?

Presentkortens giltighetstid är förlängd till årets slut (31.12.2020). De ska användas som betalningsmedel under giltighetstiden men föreställningen som det används till behöver inte vara inom presentkortets giltighetstid.

 

 

För att bättre förstå våra besökare samlar vi och våra samarbetspartners information om ditt besök med hjälp av cookies. 
Läs mer.

close