Svenska Teatern vahvistaa johtoaan nimittämällä Lotta Fagerlundin teatterin uudeksi myynti- ja markkinointipäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 13. toukokuuta 2025.

Lotta Fagerlundilla on yli 15 vuoden kokemus viestinnästä ja markkinoinnista, sekä yritysmaailmasta että koulutussektorilta. Viimeiset viisi vuotta hän on toiminut projektipäällikkönä markkinointi- ja viestintätoimistoissa, vastaten laajasti strategia-, markkinointi- ja viestintäprojekteista. Aiemmin hän on työskennellyt markkinointiviestinnän parissa mm. Ivalo Creativella, Republicilla, Grohella, Lundialla, Arcadalla ja Stockmannilla.
– Olemme erittäin iloisia saadessamme Lotan osaksi tiimiämme. Hänen vahva taustansa strategisessa myynnissä, luovassa markkinoinnissa ja viestinnässä tuo arvokasta osaamista työhömme yleisösuhteiden syventämiseksi ja roolimme selkeyttämiseksi yhteiskunnassa, sanoo Svenska Teaternin teatterinjohtaja Joachim Thibblin.
Svenska Teatern – keskeinen kulttuurin vaikuttaja
Fagerlund kuvailee teatteria paitsi vahvan yhteiskunnallisen tehtävän omaavana instituutiona, myös henkilökohtaisena inspiraation lähteenä.
– Svenska Teatern on yksi maan merkittävimmistä kulttuurilaitoksista – sillä on vahva asema suomalaisessa yhteiskunnassa ja keskeinen rooli suomenruotsalaisessa kulttuurielämässä. Se toimii tärkeänä näyttämönä myös suomenkieliselle yleisölle sekä pohjoismaisille vierailijoille. Mahdollisuus työskennellä Svenska Teaternin vaikuttavan ohjelmiston parissa – ja rakentaa siltoja näyttämön ja yleisön välille – on minulle kunniatehtävä ja suuri inspiraation lähde, sanoo Lotta Fagerlund.

Hän korostaa myös luovuuden ja vastuun yhdistämistä työnsä tärkeimpänä ajurina:
– Minulle myynti, markkinointi ja viestintä eivät ole pelkkää näkyvyyttä. Kyse on suhteiden rakentamisesta ja sisällöstä, jolla on merkitystä. Odotan innolla, että pääsen kehittämään strategioita, jotka yhdistävät taiteellisen sisällön ja yleisölähtöisyyden kestävällä ja inspiroivalla tavalla. Lotta Fagerlundin rekrytointi on osa Svenska Teaternin pitkäjänteistä kehittämistyötä, jonka tavoitteena on entisestään vahvistaa teatterin merkityksellisyyttä, näkyvyyttä ja saavutettavuutta tulevaisuuden yleisöille.
Tervetuloa Svenska Teaterniin!
Lehdistökuvat