Biljettförsäljningens och kundtjänstens öppettider
Öppethållningstider
Måndagar kundtjänst per telefon och e-post kl. 9–12. Biljettkassan stängd.
Tisdag–fredag biljettkassan samt kundtjänst per telefon och e-post kl. 12–18
Föreställningsdagar biljettkassan öppnar alltid 1 timme före första föreställningen – även på lördagar.
Kontaktuppgifter
Telefon 09 6162 1411
E-post biljetter@svenskateatern.fi
Biljettkassan, besöksadress Norra esplanaden 2, 00130 Helsingfors. Ingång genom restaurangen på gatuplan.
Du kan givetvis alltid köpa dina biljetter smidigt själv på nätet. Bekanta dig med repertoaren här.
Betalningsmedel
I webbutiken kan du betala med
- De vanligaste kreditkorten: Visa, Eurocard, Master Card
- Svenska Teaterns presentkort
- Kulturförmånerna Smartum, E-passi och Edenred*. Observera att det är bara din egen biljett du kan betala med kulturförmånen, eftersom den är personlig. Du kan alltså ha bara en biljett i kundkorgen, för att programmet ska ge dig alternativet att betala med kulturförmånen.
*Vill du betala din biljett med Edenred i webbutiken ber vi dig vänligen vara i kontakt med kundtjänsten, så hjälper vi dig gärna med bokningen.
I biljettkassan kan du betala med
- Visa, Eurocard, MasterCard
- Debitkort, Visa Electron
- Svenska Teaterns presentkort
- Kultursedlar: Smartum, E-passi, Edenred, Virike-sedlar
- Kontanter