Biljettförsäljningens och kundtjänstens öppettider

Öppethållningstider

Måndagar kundtjänst per telefon och e-post kl. 9–12. Biljettkassan stängd.

Tisdag–fredag biljettkassan samt kundtjänst per telefon och e-post kl. 12–18

Föreställningsdagar biljettkassan öppnar alltid 1 timme före första föreställningen – även på lördagar.

Kontaktuppgifter

Telefon 09 6162 1411

E-post biljetter@svenskateatern.fi

Biljettkassan, besöksadress Norra esplanaden 2, 00130 Helsingfors. Ingång genom restaurangen på gatuplan.

Du kan givetvis alltid köpa dina biljetter smidigt själv på nätet. Bekanta dig med repertoaren här.

Betalningsmedel

I webbutiken kan du betala med

  • De vanligaste kreditkorten: Visa, Eurocard, Master Card
  • Svenska Teaterns presentkort
  • Kulturförmånerna Smartum, E-passi och Edenred*. Observera att det är bara din egen biljett du kan betala med kulturförmånen, eftersom den är personlig. Du kan alltså ha bara en biljett i kundkorgen, för att programmet ska ge dig alternativet att betala med kulturförmånen.

    *Vill du betala din biljett med Edenred i webbutiken ber vi dig vänligen vara i kontakt med kundtjänsten, så hjälper vi dig gärna med bokningen.

I biljettkassan kan du betala med

  • Visa, Eurocard, MasterCard
  • Debitkort, Visa Electron
  • Svenska Teaterns presentkort
  • Kultursedlar: Smartum, E-passi, Edenred, Virike-sedlar
  • Kontanter