Information gällande inställda föreställningar

På den här sidan hittar du kundinformation gällande föreställningar som har ställts in. Här under hittar du kundformuläret, som du ska fylla i för att be om önskad åtgärd för biljetterna.

Observera vissa undantag gällande specialprissatta biljetter eller om du har betalat med kulturförmån. Då ska du agera enligt följande:

Personalprissatta biljetter: dessa återbetalas inte, utan kan endast omvandlas till ett presentkort som gäller för samma summa och till samma produktion som du ursprungligen valt.

Om du har betalat med kulturförmån (Smartum, Edenred, Epassi): den biljett som du betalat med kulturförmån återbetalas inte, och biljetten kan endast flyttas till ett annat datum. Orsaken är att kulturförmånen är en personlig, skattefri förmån som din arbetsgivare står för. Således kan du inte få pengar återbetalt – varken i form av pengar eller presentkort. Det här kan med andra ord innebära att du vid återbetalning enbart får tillbaka pengarna för de biljetter som inte är betalda med kulturförmån.

Vänligen fyll i blanketten även om du redan har varit i direkt kontakt med oss eller om du redan har köpt nya ersättande biljetter på egen hand. På så sätt får vi garanti om att vi har nått ut till alla kunder som berörs.

Be om biljettåtgärd senast / Pyydä lipputoimenpidettä viimeistään: 15.12.2024
Oikeasta ylälaidasta voit halutessasi vaihtaa sivun kielen suomeksi.

Varför ställer vi in föreställningar?

Vi beklagar självklart djupt att vi måste ställa in. Vi ställer aldrig in föreställningar lättvindigt, utan endast som en sista utväg och med tungt hjärta. Bakgrunden till de inställda föreställningarna av Matilda är den ekonomiska osäkerheten som regeringens nedskärningar inom kultursektorn har orsakat, samt det lägre intresset från barnfamiljer för föreställningar på vardagskvällar.

Lyckligtvis kan vi trots dessa åtgärder ändå genomföra upp till 100 föreställningar av Matilda, vilket motsvarar det genomsnittliga föreställningsantalet för musikaler. Vi hoppas innerligt att ni som kunder hittar ersättande datum bland de återstående föreställningarna för att se musikalen Matilda.

Vår kundtjänst hjälper er alltid gärna och med glädje i alla frågor som rör biljetter.

Åtgärdsblanketten är stängd. Sista datum för att be om åtgärder för biljetterna var söndag 15.12.2024 kl. 23.59. // Toimenpidelomake on suljettu. Lomake piti täyttää viimeistään sunnuntaina 15.12.2024 klo 23.59.