Myynti- ja toimitusehdot
JULKAISTU 10.11.2022 / PÄIVITETTY 9.2.2023
Tervetuloa tutustumaan Svenska Teaternin myynti- ja toimitusehtoihin. Tältä sivulta löydät tietoa muun muassa Svenska Teaternin alennuksista, hinnoittelusta, lippujen vaihdosta sekä myynti- ja toimitusehdoista. Royale Estradin myyntiehdot löydät myös tältä sivulta.
Ehdot koskevat myös tehtyjä varauksia / lunastettuja lippuja ennen ehtojen julkaisupäivämäärää.
Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.
Löydät asiakaspalvelun aukioloajat ja yhteystiedot tästä
Ohjelmistomuutoksiin liittyvä tiedottaminen kulkee pääsääntöisesti sähköpostitse asiakastietojen avulla.
Lippujen lunastus- ja ostomahdollisuus R-kioskeilta on poistettu käytöstä asiakastietojen rekisteröimisen varmistamiseksi.
Asiakastietoja hallitaan ja käytetään GDPRn mukaisesti.
Webshopissa sinulla on oma asiakastili, kun ostat lippuja verkosta. Kun kirjaudut asiakastilillesi, voit selata varauksiasi, päivittää yhteystietoja sekä nähdä vanhat ostoksesi.
Katsomoiden paikat on hinnoiteltu eri hintaluokkiin (A-C) näkyvyyden perusteella. Hinnoitteluun vaikuttaa muun muassa näkyvyys ja kuuluvuus, etäisyys näyttämölle, mahdolliset turvakaiteet sekä ohjaukseen ja lavastukseen liittyvät ratkaisut. Huomioithan että hintaluokkien sisällä saattaa esiintyä eroavaisuuksia, sillä paikat ovat eri puolilla salia.
Hintaan vaikuttavat sijainnin lisäksi eri lipputyypit. Paikan hinta voi vaihdella esityskauden aikana, kysynnän mukaan. Ensi-illoissa on pääsääntöisesti voimassa korkeampi hinnoittelu ja alennetut lipputyypit eivät välttämättä ole voimassa. Helpoiten löydät voimassa olevat lipputyypit ja vapaana olevat paikkatiedot suoraan tuotannon esityskalenterista valitsemallesi päivälle.
A kategoria – moitteeton näköyhteys lavalle
B kategoria – hyvä näköyhteys lavalle, osa lavastuksesta/ohjauksesta saattaa jäädä näkymättä
C kategoria – erittäin rajattu näkyvyys lavalle
AMOS- ja NICKEN-näyttämöillä on numeroimattomat paikat.
Palvelumaksu sisältyy lipun hintaan mutta tilaus- ja toimitusmaksut lisätään.
Alennukset myönnetään perushinnasta ja pyöristetään lähimpään euroon. Alennukset ovat voimassa, ellei muuta ilmoiteta. Muutokset ovat mahdollisia.
Ryhmäalennus myönnetään ryhmille, joiden suuruus on teatteriasiamiehille vähintään 11 henkeä, muille ryhmille vähintään 20 henkeä. Lue lisää Ryhmät-otsikon alta.
Nuorisolippu 16–28-vuotiaille. Opiskelijoille tarjoamme alennuksen saman päivän esitykseen valittuihin tuotantoihin / esityksiin. Lue lisää kohdasta: Saman päivän lippu.
Sylilipulla esitykseen pääsee 0–2-vuotias lapsi turvallisen aikuisen sylissä. Lipputyyppi on voimassa valittuihin tuotantoihin.
Varusmiehille, siviilipalvelusta suorittaville, työttömille ja työttömille työnhakijoille myönnetään alennusta lipuista. Kortti tai muu todistus on esitettävä pyydettäessä, niin lipun oston yhteydessä kuin esitykseen tultaessa.
Eläkeläisalennus on voimassa useimpiin tuotantoihin. Alennus on yleensä muutaman euron perushinnasta.
Saman päivän lipusta opiskelijat saavat alennusta. Alennus myönnetään myyntitilanteen mukaan ja valittuihin tuotantoihin / esityksiin. Alennuslippua ei voi varata eikä muuttaa lunastamattomaan lippuun. Etu on henkilökohtainen ja opiskelijakortti tai muu todistus on esitettävä pyydettäessä, niin lipun oston yhteydessä kuin esitykseen tultaessa.
Pyörätuolipaikka on A-kategoriassa Suurella näyttämöllä ja se myydään B-paikan hinnoittelun mukaan. Henkilökohtaisia voidaan lisäksi myöntää, esim. opiskelija, eläkeläinen, työtön.
Avustajan lippu on aina maksuton, kun hän saapuu avustettavan seurassa. Lipun saa ainoastaan teatterin asiakaspalvelun kautta.
Näytelmäkohtaiset hinnoittelut löydät Hinnat – Svenska Teatern
Kampanjahinnoin lunastettuihin lippuihin ei sisälly vaihto- tai palautusoikeutta. Tapauksissa, jolloin teatteri tekee muutoksia ohjelmistoon, tarjotaan asiakkaalle mahdollisuus lunastaa uudet liput alkuperäistä vastaavalla hinnalla. Svenska Teatern määrittää esitykset joihin kampanjahinta kohdistetaan ja sen voimassaoloajan sekä myyntipaikat.
Huomioithan että tiettyjä alennus- ja kampanjalippuja ei voi varata ja että toisinaan alennus myönnetään vain verkkokaupassa.
Svenska Teaternin lippuja voi ostaa teatterin asiakaspalvelusta, lippumyymälästä, webshopista sekä Lippu.fi että Lippupisteen palvelupisteiltä. Lipun hinta on sama riippumatta mistä ostat sen, palvelumaksu on sisällytetty hintaan. Mahdolliset toimitus- ja maksutapalisät lisätään tilaukseen riippuen mistä ostat tai lunastat liput.
Mikäli maksetut liput eivät jostain syystä tule perille, on asiakkaan vastuulla ilmoittaa siitä ostopaikan asiakaspalveluun viipymättä. Tarkistathan myös roskapostin ennen yhteydenottoa. Näin voimme sopia toisesta toimitustavasta. Lippujen kopiot mitätöivät alkuperäiset liput (mikäli löydät ne jälkikäteen), eikä alkuperäisiä lippuja näin ollen enää voi käyttää.
Toimitustapa svenskateatern.fi webshop
Svenska Teaternin webshopista ostetuille lipuille tarjotaan yhtä toimitustapaa: Ticketdirect. Tämä on digitaalinen lippu, ja voit näyttää sen älypuhelimesi näytöltä, kun saavut näytökseen. Liput toimitetaan PDF-muodossa sähköpostiisi ja voit halutessasi tulostaa liput. Webshopissa ostetut liput tallentuvat myös asiakastilillesi.
Toimitustapa lippumyymälä
Svenska Teaternin lippumyymälästä saat liput tulostettuina lumppupaperille tai lähetämme ne sähköpostiisi, toiveesi mukaan.
Maksutavat Webshop ja lippumyymälä
Svenska Teaternin webshopissa hyväksytään seuraavat maksutavat: tavallisimmat luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard, American Express), verkkopankki sekä webvoucher ja lahjakortit, jotka on ostettu Svenska Teaternilta. Et voi maksaa lippuja Lippu.fi-lahjakortilla tai Lahjakortti verkkokauppaan -lahjakortilla (nämä käyvät maksuvälineenä ainoastaan Lippu.fi verkkokaupassa).
Svenska Teaternin lippumyymälä vastaanottaa käteistä, debitkortit, Visa Electron sekä tavallisimmat luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard), kulttuurisetelit (Smartum, Tyky-kuntoseteli, Tyky-Online ja Virike-seteli), Edenred-kortti ja Edenred-mobiilimaksu sekä Smartum-kortti ja Smartum Pay-mobiilimaksu.
Voit varata lippuja puhelimitse tai lippumyymälästä. Lippuja ei voi varata verkossa tai Lippu.fi. Yksittäisten lippujen varausaika on kaksi (2) viikkoa, jonka jälkeen varaus raukeaa automaattisesti. Tarkista aina viimeinen lunastuspäivämäärä varausvahvistuksesta.
Voit maksaa varatut liput myös etänä maksulinkin avulla. Kun maksu on rekisteröitynyt meille, lähetämme liput sähköpostiisi. Palvelusta perimme 1 € / maksulinkki.
Huomioithan että tiettyjä alennus- ja kampanjalippuja ei voi varata ja että toisinaan alennus myönnetään vain verkkokaupassa.
Mikäli esitys on loppuun varattu, teatteri saattaa tarjota jonotuspaikkaa asiakkaille.
Asiakkaana voit jonottaa vain yhteen esitysajankohtaan kerralla, vaikka useampi ajankohta sopisikin.
Mikäli paikkoja vapautuu, olemme jonottajiin yhteydessä ilmoittautumisjärjestyksessä.
Olemme ensisijaisesti yhteydessä puhelimitse, mutta mikäli emme saa sinuun yhteyttä lähetämme varausvahvistuksen sähköpostitse ja liput tulee vahvistaa 48 h sisään (tai aiemmin, mikäli esitykseen on vähemmän aikaa). Perushintaiset liput voit lunastaa myös myyntipisteiltä varausnumerolla.
Mikäli lippuja ei vahvisteta / lunasteta määräaikaan mennessä, peruuntuu varaus automaattisesti ja paikkoja tarjotaan seuraavalle jonottajalle.
Mikäli esitykseen on aikaa alle 3 päivää, soitamme sinulle korkeintaan 3 kertaa, ja mikäli et vastaa tarjoamme lippuja seuraavalle jonottajalle, näin ollen menetät jonotuspaikkasi.
On myös sinun vastuullasi asiakkaana, ilmoittaa meille, mikäli haluat peruuttaa jonotuspaikkasi.
Svenska Teatern suosittelee, että asiakkaat ostavat lippuja ainoastaan virallisista myyntikanavista: teatterin omasta lippumyymälästä, Lippupisteen verkkokaupasta ja myyntipisteiltä.
Muista kanavista emme suosittele lippujen ostamista. Näin vältyt mahdollisilta huijausyrityksiltä ja lippujen ylihinnoittelulta.
Tietyt jälleenmyyjät ovat myös saattaneet myydä samoja lippuja/paikkoja monelle asiakkaalle, ja näin ollen emme voi taata, että asiakas saa liput alun perin ostamille paikoille.
Jälleenmyynti ei Suomessa ole rikos, mutta harmillinen toimintatapa sekä asiakkaille että teatterille.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839–7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839–7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Seuraavat kulttuuriedut ovat voimassa Svenska Teaternin asiakaspalvelussa: Smartum & Smartum Pay, Edenred, Virike, Tyky, Ticket Mind&Body. Kulttuurietuja ei voi käyttää maksutapana Svenska Teaternin webshopissa.
Lippupisteen palvelupisteet vastaanottavat yllä mainittujen lisäksi ePassin sekä EazyBreak.
Kulttuurieduilla voit ainoastaan maksaa oman lippusi ja sinun on todistettava henkilöllisyytesi oston yhteydessä. Kulttuurieduilla et voi ostaa lahjakorttia tai vastaavia tuotteita.
Kulttuurieduilla ostettuja lippuja ei palauteta. Lipun voi tarvittaessa muuttaa voucheriksi, joka on voimassa vuoden.
Näin ostat lippuja Smartum Pay tai Edenred etämaksulla
- Soita Svenska Teaternin asiakaspalveluun puh. 09 61 621 411 ja tee varaus. Kerro että haluat käyttää etämaksuna Smartum Pay / Edenred.
- Saat meiltä varausnumeron, jonka sinun tulee kirjoittaa viestikenttään maksun yhteydessä.
- Kun Svenska Teatern on vastaanottanut kuitin maksusta, kohdennamme sen varaukseesi ja lähetämme lippusi sähköpostiisi. Maksun tulee kattaa koko lipun hinnan.
Huomioithan että Smartum Pay / Edenred etämaksulla voit ainoastaan maksaa oman lippusi, etu on henkilökohtainen.
Kaikki ostot ovat sitovia.
Lipun vaihdosta toiseen esityspäivään tai webvoucheriin veloitamme vaihtomaksun 5 € / lippu mikäli esitykseen on vähintään kaksi viikkoa aikaa. Webvoucherin summa vastaa lippujen hintaa miinus vaihtomaksu ja on voimassa vuoden. Webvoucher toimii maksutapana ainoastaan Svenska Teaternin lipunmyynnissä ja webshopissa.
Mikäli esitykseen on alle kaksi viikkoa aikaa, voit ainoastaan siirtää lippuja myöhempään ajankohtaan. Lipun vaihto tulee tehdä viimeistään 24 tuntia ennen esityksen alkua. Mikäli asiakaspalvelumme ei ole auki, suosittelemme että annat lipun eteenpäin perheenjäsenelle tai ystävälle. Lääkärintodistusta vastaan voimme tehdä muutoksia lippuihisi, vaikka esitykseen on alle 24 h. Huomioi että emme tee muutoksia menneisiin esityksiin ja lippuihin.
Peruutuksia ei voi tehdä sähköpostitse (vastausaika 72 h), ainoastaan soittamalla asiakaspalveluun tai suoraan lippumyymälässä aukioloaikojen puitteissa.
Liput, jotka on ostettu kampanja- tai erikoishintaan ja ryhmälippuina ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Vierailuesitysten lipuilla ei pääsääntöisesti ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Vaihto-oikeudella voit siirtää lippusi toiseen esitykseen esityskaudella, mikäli paikkoja on. Mikäli vaihdat kalliimpaan lippuun, maksat erotuksen, jos hinta taas on alempi, siirrämme ylijääneen summan voucherille.
Mikäli et ole hyödyntänyt vaihto-oikeutta ajoissa tai lippuun ei sisälly vaihto-oikeutta, Svenska Teatern ei lunasta takaisin maksettuja lippuja.
Muutokset ohjelmistossa tai mikäli esitys peruuntuu (force majeure), palautamme lipun hinnan tilisiirrolla lipun ostaneelle asiakkaalle.
Palvelumaksuja ja mahdollisia muita kuluja ei palauteta.
Seuraa ohjeita, jotka olet saanut teatterilta, lähetämme ohjeet sähköpostitse. Rahojen palautuspyyntö tulee tehdä neljän viikon sisään tiedoksiannosta, mikäli muuta ei ole ilmoitettu.
Svenska Teatern ei korvaa muutoksista tai peruutuksista aiheutuneita muita kuluja.
Lahjakortti Svenska Teaterniin on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä. Lahjakortin voit ostaa tästä
Lahjakortti käy maksuvälineenä ainoastaan teatterin webshopissa tai Svenska Teaternin lippumyymälässä. Koko summaa ei tarvitse käyttää kerralla, ja mahdollisesta ylijääneestä summasta saat uuden lahjakortin, joka taas on voimassa vuoden. Vanhentunutta lahjakorttia ei voi käyttää eikä rahoja palauteta.
Lippu.fin kautta ostettuja lahjakortteja koskee omat käytännöt. Ole yhteydessä Lippu.fin asiakaspalveluun.
Svenska Teatern voi siirtää perutun lipun arvon voucherille (arvokupongille) joka on voimassa vuoden.
Voucher toimii maksuvälineenä kaikkiin teatterin tuotantoihin mutta ainoastaan teatterin asiakaspalvelussa (voit lähettää sen asiakaspalveluun sähköpostilla tai tulostaa sen ja antaa kassahenkilökunnalle lunastuksen yhteydessä). Mahdollisesta ylijääneestä arvosta saat uuden voucherin.
Webvoucher toimii voucherin tavoin, mutta myös maksuvälineenä webshopissamme. Saat webvoucherin, mikäli itse perut lippusi, peruutusajan sisällä. Webvoucherin summasta vähennetään vaihtomaksut.
Webvoucher toimii maksutapana ainoastaan Svenska Teaternin lipunmyynnissä ja webshopissa.
Ryhmäalennukset
Ryhmäalennus on pääsääntöisesti muutaman euron alempi kuin eläkeläishinta. Ryhmään voimme myös sisällyttää muita lipputyyppejä, esim. perhepaketteja tai lastenlippuja, mikäli siihen on tarvetta. Suuriin ryhmävarauksiin voi myös sisältyä vapaalippuja, koon mukaan. Ryhmälippuja ei voi lunastaa erikseen. Lue lisää ja tee varaus tästä Ryhmät – Svenska Teatern
Tutustu myös kattaviin yrityspalveluihimme, lue lisää ja ota yhteys yritysmyyntiimme Yritykset – Svenska Teatern
Varausehdot
Ryhmävaraukset (vähintään 11 henkilöä Teatteriasiamiehille, 20 henkeä muille ryhmille) lähetetään verkkosivulla olevan lomakkeen kautta. Varaukset 10 henkeä tai alle, tehdään suoraan asiakaspalvelun kautta tai ostetaan suoraan webshopista. Emme vastaanota ryhmävarauksia sähköpostitse.
Ryhmävaraukset tulee vahvistaa viimeistään neljä (4) viikkoa ennen esitystä. Yli 100 lipun ryhmävarauksissa on välitarkastus 6 viikkoa ennen esitystä. Mikäli esitykseen on varaushetkellä alle neljä viikkoa, sovimme yhdessä vahvistuspäivämäärästä.
Ryhmävaraus ei peruunnu automaattisesti, joten sinun tulee aina olla meihin yhteydessä lopullisen lippumäärän suhteen. Mikäli ryhmäsi kokoon tulee muutoksia, tai mikäli osallistuminen peruuntuu, ilmoitathan siitä meille viipymättä.
Huomioithan että ryhmälippuihin ei sisälly yksittäisiä lippujen vaihto- tai palautusoikeuksia.
Emme lunasta tai korvaa käyttämättömiä ryhmälippuja.
Ryhmävaraaja on vastuussa ryhmästään ja tiedottaa osallistujille mahdollisista muutoksista lippuihin tai esitykseen liittyen.
Mikäli esitys peruuntuu, ryhmälipuista luodaan yhteinen voucher, tai rahat voidaan palauttaa ryhmävaraajalle. Emme tee yksittäisiä palautuksia tai vouchereita ryhmän jäsenille.
Ryhmälippujen maksuvaihtoehdot ja toimitustavat
Voit valita seuraavien maksutapojen väliltä:
- Maksulinkki (1 € / linkki, maksuaika 2 päivää)
- Lasku (10 € / tilaus, maksuaika 7 päivää)
- Maksu lippumyymälässä (käteinen, pankki- tai luottokortti)
Ryhmälippujen toimitustavat:
- Sähköpostilla (PDF-tiedosto)
- Nouto lippumyymälästä
- Postitse (mikäli esitykseen on vähintään 3 viikkoa).
Mikäli liput eivät jostain syystä tule perille ajoissa, on ryhmänvaraajan vastuulla ilmoittaa siitä asiakaspalveluun viipymättä. Näin voimme sopia toisesta toimitustavasta.
Etuosto-oikeus
Valituilla ryhmillä tai asiakasryhmille voimme tarjota etuosto-oikeuksia, tulevan kauden tuotantoihin. Tieto etuosto-oikeudesta lähetetään sähköpostitse, siihen osoitteeseen, joka on rekisteröity asiakaskortille.
Svenska Teaternilla olemme sitä mieltä, että kiinnostus teatteria kohtaan voi syttyä minkä tahansa ikäisenä!
Mikäli näytelmään on suositusikä tai ikäraja, löydät siitä tiedon näytelmän ohjelmistosivulta.
Lapset, jotka tulevat teatteriin ovat aikuisen vastuulla. Suosittelemme että huomioit muun muassa esityksen pituuden, mahdolliset valo-, ääni- ja savuefektit sekä näytelmän teeman, kun teet päätöstä osallistua lapsen kanssa.
Kaikilla kävijöillä tulee olla näytelmään oma lippu (poissulkien Sylilippu tai valitut ryhmäliput).
Esitysten yhteydessä myytävästä tarjoilusta vastaa ja sitä myy Royale Estrad. Myynti tapahtuu Svenska Teaternin verkkosivuilla tai Royale Estradin asiakaspalvelun kautta. Kaikki ostot maksetaan varauksen yhteydessä. Saat kuitin sekä pöytänumeron sähköpostisi. Mikäli pöytänumeroosi tulee muutoksia, saat siitä tiedon tekstiviestillä.
Väliaikatarjoilun tilaukset tulee tehdä viimeistään 24 h ennen esityksen alkua.
Ryhmävaraukset alkaen 8 henkilöä, tehdään Royale Estradin asiakaspalvelun kautta.
Royale Estrad vastaa Svenska Teaternin ravintolapalveluista.
Pöytävaraus ja -numerointi
Varausjärjestelmä varaa aina parhaan mahdollisen paikan sinulle ja seurueellesi. Verkkosivujen kautta tehtyihin varauksiin emme voi taata tiettyjen pöytien saatavuutta emmekä sijoita eri seurueita samaan pöytään. Tarjoilua on myös pöydissä, joissa on ainoastaan seisomapaikkoja.
Valikoima
Tarjoiluvalikoima saattaa vaihdella esityksestä ja päivästä riippuen. Tarjoilut katetaan valmiiksi paikallesi tilaukseesi perusteella.
Saat lisätietoja valikoimasta ja niiden sisältämistä ainesosista asiakaspalvelusta ja puhelimitse.
Varaus puhelimitse
Kun teet varauksen puhelimitse voit maksaa tilauksesi maksulinkin avulla. Lähetämme sinulle maksulinkin sähköpostiisi. Maksulinkin kautta voit maksaa tavallisimmilla maksuvälineillä, luottokortilla (Visa, Eurocard, MasterCard, American Express) sekä verkkopankin kautta.
Tarjoilun peruminen
Mikäli olet estynyt osallistumaan näytökseen, voit perua tilaamasi tarjoilun viimeistään 24 h ennen esitystä Royale Estradin asiakaspalvelun kautta. Palautamme rahat, mikäli peruutus on tehty ajoissa. Rahojen palautus suoritetaan 14. päivän kuluessa samalla maksutavalla.
Royale Estrad asiakaspalvelu
Puh. +358 50 353 7200
Sähköposti: estrad@royalehelsinki.com
Royale Estrad
Oy Ekerson Ab
Y-tunnus: 2684666–1
Pohjoisesplanadi 2
00130 Helsinki
www.royalehelsinki.com