Myynti- ja toimitusehdot
JULKAISTU 10.11.2022 / PÄIVITETTY 11.10.2024
Tervetuloa tutustumaan Svenska Teaternin myynti- ja toimitusehtoihin. Tältä sivulta löydät tietoa muun muassa Svenska Teaternin alennuksista, lippujen vaihdosta sekä myynti- ja toimitusehdoista.
Ehdot koskevat myös tehtyjä varauksia / lunastettuja lippuja ennen ehtojen julkaisupäivämäärää.
Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.
Löydät asiakaspalvelun aukioloajat ja yhteystiedot tästä
Kun varaat/ostat lippuja meiltä, sinulle luodaan asiakaskortti. Asiakaskorttiin tulee aina sisällyttää seuraavat tiedot sinusta asiakkaana: etu- ja sukunimi, matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ilman näitä tietoja emme tee varauksia, sillä meidän täytyy tarvittaessa pystyä ottamaan sinuun yhteyttä, jos lippuihisi tulee muutoksia. Varmista, että tietosi ovat oikein ja tallennettu varauksen/lipunoston yhteydessä. Sinun vastuullasi asiakkaana on huolehtia siitä, että tiedot ovat oikein. Voit tarkistaa tietosi lukemalla huolellisesti varausvahvistuksen tai kirjautumalla sisään omille sivuillesi verkkokaupassamme.
Asiakasviestit, vahvistukset ja liput lähetetään osoitteesta no-reply (at) svenskateatern-post.fi. Lisää lähetysosoitteemme turvalliseksi sähköpostiohjelmassasi varmistaaksesi, että saat viestimme, ja tarkista aina roskapostikansio, kun odotat tietoa meiltä.
Jos asiakkaana kieltäydyt antamasta yhteystietojasi, Svenska Teatern ei vastaa mahdollisista virheistä lipussa/lipuissa. Lipuilla ei myöskään ole vaihto-, reklamaatio- tai muutosoikeutta.
Asiakastiedot tallennetaan tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti. Lue lisää otsikon Tietosuojakäytäntö alta.
Ostaaksesi lippuja verkkokaupastamme tarvitset asiakastilin, jonka luot ensimmäisen verkkokauppaostoksen yhteydessä. Kun kirjaudut asiakastilillesi, voit hallinnoida lippuvarauksiasi, muokata yhteystietojasi ja tarkistaa aikaisemmat ostoksesi.
Halutessasi voit myös ostaa lippuja luomatta asiakastiliä, eli vieraana.
Svenska Teatern määrittää esitykset joihin kampanjahinta kohdistetaan, kampanja-ajan sekä myyntipaikat. Kampanjahinnoin lunastettuihin lippuihin ei sisälly vaihto- tai palautusoikeutta. Niissä tapauksissa, joissa teatteri tekee muutoksia ohjelmistoon, asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus lunastaa uudet liput vastaavaan hintaan.
Huomioithan, että valikoituja alennus- tai kampanjalippuja ei voi varata, ja joskus alennuksen voi saada vain verkkokaupasta.
Svenska Teaternin lippuja myydään teatterin asiakaspalvelussa ja verkkokaupassa osoitteessa svenskateatern.fi. Lippujen hinnat ovat samat ostopaikasta riippumatta. Mahdolliset hallinto- ja laskutuslisät riippuvat siitä, miten varaat, ostat ja maksat lippusi.
Jos et ole saanut lippujasi maksun jälkeen, ole hyvä ja ota välittömästi yhteyttä teatterin asiakaspalveluun. Tarkista kuitenkin ensin roskapostikansiosi ennen yhteydenottoa. Tämän jälkeen voimme lähettää sinulle kopiot lipuista tai sopia toisesta toimitustavasta.
Toimitustavat verkkokaupasta svenskateatern.fi
Svenska Teaternin verkkokaupasta ostetuille lipuille on tarjolla vain yksi toimitustapa: e-lippu. Tämä on digitaalinen lippu, jonka voit näyttää älypuhelimestasi saapuessasi esitykseen. Lipun/liput voit ladata asiakastililtäsi PDF-muodossa, joten voit halutessasi myös tulostaa lipun. Ostamasi liput tallentuvat myös asiakastilillesi. Tarvittaessa voit lähettää ne uudelleen itsellesi sähköpostitse tai lähettää yksittäiset liput eteenpäin seurueellesi.
Toimitustavat teatterilla
Teatterilta ostetut liput tulostetaan lippupaperille tai lähetetään haluttuun sähköpostiosoitteeseen.
Maksutavat
Svenska Teaternin verkkokaupassa hyväksytään yleisimmät luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard, American Express), verkkopankkimaksu sekä Svenska Teaternin lahjakortit.
Svenska Teaternin lipunmyynnissä maksuvälineinä hyväksytään käteinen, debit-kortit, Visa Electron sekä yleisimmät luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard), kulttuurisetelit (Smartum, Tyky-kuntoseteli, Tyky-Online, Epassi ja Virike-seteli).
Voit varata lippuja puhelimitse tai henkilökohtaisesti Svenska Teaternin lipunmyynnissä. Varausaika on kaksi (2) viikkoa varauspäivästä, jonka jälkeen varaus raukeaa automaattisesti. Kaksi viikkoa varausaika vastaa peruutusoikeutta.
Tarkista aina varausvahvistuksesta yksityiskohtaiset tiedot. Ryhmälippujen ehtoja varten katso Ryhmäliput.
Huomioithan, että valikoituja alennus- tai kampanjalippuja ei voi varata, ja joskus alennuksen voi saada vain verkkokaupasta. Lue lisää Kampanjalipuista.
Lippuja ei voi varata verkkokaupassa.
Svenska Teatern suosittelee, että asiakkaat ostavat lippuja ainoastaan virallisista myyntikanavista: teatterin omasta lippumyymälästä ja verkkokaupasta.
Muista kanavista emme suosittele lippujen ostamista. Näin vältyt mahdollisilta huijausyrityksiltä ja lippujen ylihinnoittelulta.
Tietyt jälleenmyyjät ovat myös saattaneet myydä samoja lippuja/paikkoja monelle asiakkaalle, ja näin ollen emme voi taata, että asiakas saa liput alun perin ostamille paikoille.
Jälleenmyynti ei Suomessa ole rikos, mutta harmillinen toimintatapa sekä asiakkaille että teatterille.
Kaikki lippuostot ovat sitovia. Liput voi vaihtaa toiseen esityspäivään tai lahjakorttiin, jos esitykseen on vähintään kaksi viikkoa aikaa, maksamalla jokaisesta vaihdetusta lipusta 5 € vaihtomaksun. Lippuja muutettaessa lahjakortiksi, vastaa se lippujen summaa (vaihtomaksua 5 €/lippu vähennettynä summasta) ja on voimassa vuoden vaihdosta. Lahjakortti toimii maksuvälineenä vain Svenska Teaternilla ja teatterin omassa verkkokaupassa.
Jos esitykseen on alle kaksi viikkoa aikaa, voit ainoastaan siirtää lippuja myöhempään päivämäärään tai toiseen tuotantoon. Lippujen vaihto tulee tehdä viimeistään 24 tuntia ennen esityksen alkua. Mikäli asiakaspalvelu ei ole avoinna, suosittelemme, että luovutat liput ystävälle tai perheenjäsenelle. Sairaustodistusta vastaan lipunvaihto on mahdollista myöhemmin kuin 24 tuntia ennen. Mikäli esitys on jo alkanut, palautuksia tai muutoksia ei tehdä.
Peruutuksia ei voi tehdä sähköpostitse (vastausaika jopa 72 h) vaan ainoastaan soittamalla asiakaspalveluumme tai vierailemalla lipunmyynnissä aukioloaikoina.
Kampanjahintaan, samalle päivälle erikoishintaan myytyjä lippuja ja ryhmälippuja ei voi vaihtaa/palauttaa. Vierailevien esitysten lippuja ei yleensä palauteta.
Vaihto-oikeudella voit vaihtaa lippusi toiseen esitykseen saman ohjelmakauden aikana, mikäli salissa on tilaa. Jos vaihdat kalliimpaan lippuun, maksat erotuksen. Jos vaihdat halvempaan lippuun, erotus siirretään lahjakortille, joka on voimassa vuoden.
Jos et ole käyttänyt vaihto-oikeutta ajoissa tai jos lippu ei sisällä vaihto-oikeutta, maksettuja lippuja ei lunasteta takaisin. Jos esitys peruutetaan tai muuttuu ennakoimattomien tapahtumien (force majeure) vuoksi, lipun hinta palautetaan pankkisiirtona lipun maksaneelle asiakkaalle. Palvelu- tai toimitusmaksuja ei palauteta. Noudata saamiasi ohjeita, lähetämme tarkemmat tiedot asiakaskortille tallennettuun sähköpostiosoitteeseen. Hyvityspyyntö tulee tehdä kuukauden sisällä peruutuksesta, ellei toisin ilmoiteta. Svenska Teatern ei korvaa muita muutoksista tai peruutustilanteesta aiheutuneita kuluja.
Svenska Teaternin lahjakortit ovat voimassa 12 kuukautta ostopäivästä. Lahjakorttia voi käyttää maksuvälineenä verkkokaupassa ja Svenska Teaternin asiakaspalvelussa. Koko summaa ei tarvitse käyttää kerralla. Lahjakortti on käytettävä 12 kuukauden voimassaoloajan puitteissa. Valitettavasti emme voi pidentää tai palauttaa vanhentuneita lahjakortteja.
Huomioithan, että Svenska Teaternin asiakaspalvelu on suljettu kesän aikana. Emme korvaa lahjakortteja, jotka vanhenevat tuona aikana.
Ryhmäalennukset
Ryhmäalennus on yleensä muutaman euron pienempi kuin eläkeläishinta. Ryhmälippuja ei voi lunastaa erikseen. Ryhmävaraukseen voi sisältyä ilmaisia lippuja, riippuen ryhmän koosta ja kulloinkin voimassa olevista eduista.
Oppilasryhmät
Tarjoamme alennettuja lippuja teatterissa vieraileville oppilasryhmille, ja oppilashinta koskee myös esitystä katsovia aikuisia.
Ryhmänvaraukset (vähintään 11 lippua Teatteriedustajille, 20 lippua muille ryhmille) tehdään verkkosivun lomakkeen kautta. Varaukset, joissa on enintään kymmenen lippua, tehdään puhelimitse asiakaspalvelun kautta, teatterin lippukassalla tai ostetaan suoraan verkkokaupasta.
Ryhmänvaraukset on vahvistettava viimeistään neljä (4) viikkoa ennen esitystä. Jos ryhmävarauksessa on yli 100 lippua, teemme välitarkistuksen kuusi viikkoa ennen esitystä. Mikäli varaus tehdään alle neljä viikkoa ennen esitystä, sovimme erikseen viimeisen maksupäivän ja lippujen lunastamisen. Ryhmänvaraukset eivät raukea automaattisesti, joten sinun tulee aina ilmoittaa meille lopullinen lippujen määrä. Jos varaukseen täytyy tehdä muutoksia tai se on peruutettava, ryhmän varaajan on ilmoitettava siitä viipymättä Svenska Teaternille.
Huomioithan, että ryhmälippuihin ei sisälly yksittäisten lippujen vaihto-oikeutta, eikä käyttämättömiä lippuja lunasteta takaisin.
Ryhmän varaaja on vastuussa siitä, että osallistujat saavat tiedon mahdollisista muutoksista lipuissa tai esityksessä.
Jos esitys peruutetaan, ryhmäliput voidaan muuttaa yhteiseksi lahjakortiksi tai palauttaa ryhmän varaajalle. Emme tee yksittäisiä lahjakortteja tai palautuksia ryhmän jäsenille.
Voit valita ryhmälippujen maksutavaksi seuraavista vaihtoehdoista:
• Lasku (10 € / tilaus, viimeistään 14 päivää ennen esitystä, maksuaika 7 päivää)
• Maksu kassalla (käteinen, luottokortti)
• Sähköinen maksu
Ryhmälippujen toimitus:
• E-lippu tai PDF-liput
• Nouto kassalta
Mikäli lippujen toimituksessa ilmenee ongelmia tai suurta viivettä, ryhmänjohtajan tulee ottaa meihin yhteyttä hyvissä ajoin ennen esitystä, jotta voimme sopia toisesta toimitustavasta.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839–7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839–7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com