I det stora landskapet

Satumainen perhekronikka


Lokakuussa saa ensi-iltansa uusi näytelmä
I det stora landskapet. Satumainen perhekronikka.
Näytelmä on kertomus perheestä ja perheen historiasta.
Ensi-ilta on 26. lokakuuta 2019, ja paikka on
Svenska Teaternin Suuri näyttämö Helsingissä.
Näytelmässä on tanssia, musiikkia ja laulua,
huumoria ja tärkeitä kysymyksiä elämästä.
Esitys on syntynyt yhteistyönä, mukana ovat DuvTeatern, Svenska Teatern, Resonaarigroup ja Wegelius Kamarijouset.
Esityksen myötä DuvTeatern viettää 20-vuotisjuhlavuottaan.

Satu prinsessasta, joka ei ollut aivan tavallinen

Näytelmä alkaa kuin tavallinen satu.
Tarina kertoo kuninkaasta ja kuningattaresta, jotka asuvat linnassa.
Linnassa on myös ministereitä.
Ministereille on tärkeää, että kaikki on tavallista,
niin kuin on aina ollut.
Kuninkaalle ja kuningattarelle syntyy kaksoset, kaksi prinsessaa,
ja hovissa kaikki ovat iloisia.

Mutta sitten ministerit huomaavat,
että toinen prinsessoista ei olekaan ihan tavallinen,
ja sen jälkeen kaikki muuttuu.

Näytelmä käsittelee ihmisten pelkoja,
vääryyksiä ja kamppailua vallasta.
Se käsittelee myös ikävää toisen ihmisen luo
ja rohkeutta etsiä vapautta ja muutosta.
Näytelmässä DuvTeatern myös käsittelee ensimmäistä kertaa
sitä, miltä tuntuu elää kehitysvamman kanssa.

Tarinan kertoja on Pöllö – hän, joka näkee kaiken sen,
mitä me ihmiset emme huomaa.
Hän kirjoittaa näytelmän tapahtumat muistiin.
Niin ne säilyvät ja niistä tulee osa historiaa.

 

Näytelmä on suunnattu aikuisille ja yli 10-vuotiaille lapsille.

Lippuja voi ostaa 27. helmikuuta 2019 alkaen.

Voit ostaa lippuja soittamalla Svenska Teaternin lipunmyyntiin tai netistä osoitteesta lippu.fi

Puhelinnumero: 09 - 6162 1411
Vastaamme maanantaista lauantaihin, klo 12-18. 


Teosesittely tiistai 29.10. klo 18.20 Nicken -näyttämöllä ja torstai 5.12.  klo 18.20 Amos -näyttämön lämpiössä.

Teosesittelyssä kerrotaan näytelmästä etukäteen. Tutustut näytelmän henkilöihin ja maailmaan. Esittely pidetään selkosuomeksi.

Esitys tekstitetään suomeksi mobiilisovelluksella.

Liput

A B C
Aikuinen 40 35 30
Eläkeläinen 25 20 15
Opiskelija* 25 20 15
Lapsi / Koululaiset 20 15 10
Ryhmä (väh 20 hlöä) 25 20 15

*Varusmiehet, siviilipalvelusmiehet ja työttömät maksavat opiskelijahinnan.

 

Tekijät

Käsikirjoitus ja laulujen sanat: DuvTeaternin työryhmä

Esiintyjät: DuvTeaternin ja Svenska Teaternin näyttelijät

Musiikin sävellys: Markus Fagerudd

Orkesteri: Muusikoita Resonaarigroupista ja Wegelius Kamarijousista

Koreografia: Carl Knif yhteistyössä näyttelijöiden kanssa

Ohjaus: Mikaela Hasán

Näytelmässä ovat mukana:

DuvTeatern

DuvTeatern on toiminut Helsingissä vuodesta 1999
ja viettää 20-vuotisjuhlaansa vuonna 2019.

DuvTeatern tuottaa näytelmiä, esiintyy eri tilaisuuksissa
ja järjestää teatterityöpajoja ja draamakerhoja.

DuvTeaternissa kohtaavat kehitysvammaiset
ja ei-kehitysvammaiset taiteilijat.

www.duvteatern.fi

 

Svenska Teatern

Svenska Teatern on suurin ruotsinkielinen teatteri Suomessa.

Svenska Teatern tuottaa noin 8–10 näytelmää vuodessa.

Lisäksi teatterissa nähdään vierailevia esityksiä ja esityksiä, jotka on tehty yhdessä muiden teattereiden tai teatteriryhmien kanssa.

Wegelius Kamarijouset

Wegelius Kamarijouset on perustettu vuonna 2003.

Orkesterissa on ammattimuusikoita ja musiikin opiskelijoita.

Kamariorkesterissa on erilaisia jousisoittimia, kuten viulu ja sello.

Orkesterin johtaja on viulisti Annemarie Åström.

www.mwi.fi/wks

Resonaarigroup

Resonaarigroup on helsinkiläinen pop- ja rockyhtye, jonka soittajat ovat kehitysvammaisia ammattimuusikoita.

Vuonna 2019 yhtye viettää 10-vuotisjuhlaansa.

Resonaarigroup on osa Musiikkikeskus Resonaarin toimintaa.

Resonaarissa on myös noin 300 oppilaan musiikkikoulu.

Resonaaria johtavat Markku Kaikkonen ja Kaarlo Uusitalo.

www.helsinkimissio.fi/resonaari/resonaarigroup

För att bättre förstå våra besökare samlar vi och våra samarbetspartners information om ditt besök med hjälp av cookies. 
Läs mer.

close