Biljetter till Svenska Teatern

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna gällande biljettköp. Hur och var du köper biljetter. Vilka villkor som gäller vid biljettköp, bokningar och byte av biljett. Dessutom hittar du information om kunduppgifter, återförsäljare, betalningsmedel och fakturering. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst om du har ytterligare frågor.

Svenska Teaterns biljettförsäljning och kundtjänst

Du kan köpa biljetter direkt på webben eller i biljettförsäljningen på teatern.

Biljettförsäljningens och kundtjänstens öppettider

Telefontjänst ti-fr kl. 13-15 & 16-18
Biljettkassan på teatern ti-fr kl. 16-18

Övriga dagar: kassan och telefontjänsten är öppen 1 timme innan föreställningen börjar, för att betjäna föreställningskunderna.

Kontaktuppgifter

tfn. 09 6162 1411
e-post: [email protected]

Besöksadress:
Norra esplanaden 2 i Helsingfors.

Boka biljetter

Biljetter kan bokas per telefon via Svenska Teaterns kundtjänst. Bokade biljetter kan lösas ut i vår biljettkassa och från Lippu.fi:s alla försäljningspunkter. Biljetterna ska lösas ut senast två veckor efter att bokningen är gjord, i annat fall förfaller bokningen.

Från och med september 2022, kan vi skicka en Paytrail-betallänk i samband med din bokning, och då kan du betala dina biljetter på distans var du än är i världen. Efter att betalningen har registrerats hos oss, får du dina biljetter per e-post. Tjänsten kostar 1 € / betallänk.

För att kunna göra en bokning, behöver vi följande uppgifter av dig: för- och efternamn, mobilnummer och e-postadress. Utan dessa uppgifter gör vi inga bokningar, eftersom vi vid behov behöver få kontakt med dig ifall det t.ex. sker ändringar i dina biljetter. Uppgifterna sparas enligt GDPR.

Gruppbokningar

Vi tar inte emot gruppbokningar per e-post. Gruppbokningar (minst 11 biljetter) görs via ett formulär på webbsidan. Bokningar på färre än tio biljetter görs per telefon via kundtjänsten.

Gruppbokningar bekräftas allra senast 4 veckor innan föreställningen. Ifall det är mindre än fyra veckor till föreställningen då bokningen görs, kommer vi skilt överens om ett sista datum för att lösa ut biljetterna.

Att byta biljetter

Biljetter kan bytas till en annan föreställningsdag eller en webvoucher mot en ombokningavgift på 5 € / biljett om det är minst två veckor kvar till föreställningen. Webvouchern motsvarar summan för biljetterna (minus ombokningsavgiften à 5 €) och är i kraft i ett år från och med bytet. En webvoucher fungerar som betalningsmedel endast på Svenska Teatern och i teaterns egen webshop.

Att visa biljett när du kommer till teatern

Biljetter i PDF-format kan användas som mobilbiljett. Du behöver inte printa ut biljetten, det räcker att du visar den på din mobil. 

Här kan du också köpa våra biljetter

Lippu.fi
+358 (0) 600 900 900 (2 € / påbörjad min + lna/msa)
må-fr kl. 9-17

Viktig information beträffande biljettköp och -bokningar

Svar på de vanligaste biljettfrågorna – bland annat om kunduppgifter, återförsäljare och godkända betalningsmedel.