Hyr teatern ut kläder?
Hur bokar man pausservering?

Här har vi försökt samla de allra vanligaste frågor vi får. Om du inte hittar svaret på din fråga kan du alltid mejla till info(at)svenskateatern.fi eller ringa växeln på tfn 09 6162 11.

Jag är intresserad av att anmäla mig som provpublik, hur gör jag?
För tillfället har vi ingen allmän provpublikspool utan vi söker själva olika målgrupper för olika pjäser. 

Hyr ni ut kläder?
Det gör vi tyvärr inte längre.

Är det möjligt att hyra hela teatern eller utrymmen på teatern?
Det kan man göra. Kontakta produktionschef goran.michelsson(at)svenskateatern.fi som ansvarar för uthyrningar.

Om jag blir sjuk, köper ni tillbaka biljetten?
Vi köper endast tillbaka biljetter om orsaken är en inställd föreställning. I första hand ser vi också gärna att biljetten byts till en annan föreställning, alternativt till ett presentkort.

Kan man köpa presentkort till Svenska Teatern?
Presentkort kan köpas i Svenska Teatern biljettkassa. Läs mer om presentkort här.

Vem får annonsera på era uteskärmar?
Vi marknadsför våra egna föreställningar på de två skärmarna som finns utanpå huset. Förutom detta säljer vi även plats till kommersiella annonsörer. Kontakta marknadsföringschef Thomas Forsström vid intresse.