Peggy Pickit ser Guds ansikte

RECENSIONER:

Läckert jämspelt kvartett

"Svenska Teaterns uppsättning bjuder på en ensemble som tar vara på nyanserna med rent svindlande precision."
Christel Pettersson/ VEGA

"Mina höga förväntningar överträffades på alla sätt"

"Det är fråga om en mångfacetterad pjäs som tar upp många olika parallella teman, som exempelvis biståndsarbete och nykolonialism, småborgerlighet och idealism, föräldraskap och barnlöshet, passion och otrohet....Det är stora och viktiga frågor om moral och etik som behandlas i Schimmelpfennigs text, inlindat i en absurd humor som gör föreställningen verkligt bisarr vilket understryks skickligt av Anna-Maria Karvonens regi"
Siw Handroos-Kelekay/ Västra Nyland

Läckert jämspelt kvartett

"Skarpt och stiligt navigerar regissören Anna-Mari Karvonen genom Roland Schimmelpfennigsgeniala pjäs. Det är fråga om ett kammardrama eller en salongskomedi som gång på gång slås sönder.Skådespelarna förvaltar skickligt textens nerv, komik och allvar. Niklas Åkerfelt och Kristofer Möller når nya höjder i sitt hantverk som de träiga, harklande äkta männen. Minttu Mustakallio är fantastisk, i ena stunden blaserad, i andra stunden på helspänn. Hon besitter dessutom förmågan att coolt glida mellan roll och verklighet. Cecilia Paul gör i sin tur en underhållande komisk tolkning av sin spända housewife Liz "
Isabella Rothberg / HBL

★★★★★ Svenska Teaternin uutuusnäytelmä on viiden tähden täysosuma

"Peggy Pickett ser Guds ansikte -näytelmän kammottava satiiri ei säästä ketään...Peggy Pickett ser Guds ansikte ei sorru mihinkään moneen kertaan toistettuun porvariston hillityn ulkokuoren alla elävän eläimellisyyden pilkkaan, vaan se osuu katsojaan paljon mielenkiintoisemmin, paljon satuttavammin."
Maria Säkö/ Helsingin Sanomat

Hud utan närhet

"Föreställningen i Anna-Mari Karvonens regi trancenderar från första stund den rimligt traditionella utgångspunkten om Den Pinsamma Middagsbjudningen kontrasterad mot Tredje Världens Verkliga Nöd. Skådespelarna utstrålar  en sällsynt styrka i sina gestaltningar av dessa barbariska omständigheter. Den här påträngande kroppsligheten görs även närvarande även i Jaakko Pietiläinens kongenialt köttiga scenografi"
Lasse Garoff/ NY TID

TRAILER DEL 1